Strategia zmiany nawyków

Strategia zmiany nawyków

Na pewno zastanawiałeś się, czy możliwa jest zmiana nawyków żywieniowych.
Większość z nas próbowała te zmiany wprowadzić w życie, ale czy wszystkim się udało?
Oczywiście – NIE!
Bardzo mały odsetek tych osób, którym się to udał może być dumnych z siebie.
Zmiana nawyków jest możliwa.
Potrzebna do tego jest odpowiednia strategia, o której w skrócie dowiesz się tutaj.

Krok Po Kroku

Chcąc zmienić swoje nawyki musisz bardzo realnie podejść do zagadnienia.
Zmiany, które chcesz wprowadzić nie mogą następować zbyt gwałtownie i nie powinno być ich zbyt wiele.
Musisz stworzyć indywidualny plan wprowadzania zmian, rozłożony na drobne elementy.
Strategia nie może zawierać się w zwykłym postanowieniu. Trzeba bardzo rozsądnie i realistycznie wyznaczyć zadania rozłożone w czasie.
Podaję Ci tutaj wszystkie kolejne etapy, które już przeszedłeś lub będziesz musiał pokonać.

1. Etap rozmyślań – na tym etapie myślisz o zmianach oraz szukasz motywacji.

Strategia zmiany nawyków

  1. Pomyśl o zmianach nawyków, przygotuj się na zmiany (rozważasz, ale jeszcze nie jesteś gotowy).
  2. Zastanów się jak zmiany wpłyną na Twoje zdrowie i samopoczucie (szukasz korzyści ).
  3. Poszukaj dodatkowych informacji mogących wspomóc Twoje dążenia (szukasz materiałów, informacji, wskazówek, poparcia Twojego pomysłu, motywacji )
  4. Zdecyduj o tym, że chcesz zmienić nawyki (przezwycięż strach, który budzi się na myśl o porażce, jesteś już świadomy trudów i poświęceń które Cię czekają).

2. Etap przygotowań – już zdecydowałeś, teraz trzeba działać – tylko od czego zacząć?

  1. Wyznacz konkretny cel, który chcesz osiągnąć.
  2. Ustal konkretny program, który pomoże Ci osiągnąć Twój cel.
  3. Masz już plan – wprowadź go w życie. Działaj natychmiast, nie wracaj do poprzednich etapów 1 i 2.

3. Dobrze Ci idzie – jesteś w trakcie realizacji strategii zmiany nawyków.

  1. Starasz się trzymać wyznaczonych celów, osiągasz je. Jesteś z siebie zadowolony.
  2. Dostosowałeś swoje życie do nowej, innej rzeczywistości. Masz swój własny sposób na stare, złe nawyki.
  3. Możesz łatwo przezwyciężyć pokusy, których ciągle jest jeszcze wiele.
  4. Myślisz o kolejnych zmianach, o wyznaczaniu nowych celów. Czujesz wielką satysfakcję.


4. Utrwalanie – konserwacja. Przez ponad pół roku nie powróciłeś do starych nawyków.

  1. Twoja zmiana stała się nawykiem. Oznacza to, że jesteś zadowolony z osiągnięć.
  2. Masz swój stały sposób na pokonywanie słabości. Wiesz jak zerwać z rutyną.
  3. Miewasz wpadki oraz trudniejsze chwile, ale z powodzeniem radzisz sobie z nimi.
  4. Twoje zdrowe nawyki są pozytywnym przykładem dla Twoich znajomych i bliskich.

Jeśli już wiesz na którym etapie w tej chwili się znajdujesz, poszukaj odpowiedniej strategii, aby przejść do kolejnego punktu.

 


Zobacz też:


Powiedz Znajomym, bo Oni też chcą to wiedzieć!!!Email this to someoneShare on Google+Tweet about this on TwitterShare on Facebook