Zdrowie na twoim stole

 Zdrowie na twoim stole

Zdrowie na Twoim Stole

Foto: SXC.hu

Do smutnych wniosków doszli francuscy naukowcy. Typowa zachodnia dieta z wysokim poziomem tłuszczy i cukru przedwcześnie wpędza ludzi do grobu. Tradycyjne produkty, które jemy każdego dnia, są powodem chorób w podeszłym wieku.

Gorąca zupa ze świeżym białym chlebem, soczysty stek, a na deser, oczywiście, kawa z mleczkiem. I ciastko, na poprawę humoru. Menu, które zna każdy Europejczyk. Ale właśnie taki wybór produktów żywnościowych naukowcy uznali za najbardziej szkodliwy dla zdrowia. Francuscy specjaliści przeprowadzili badania: czerwone mięso, biały chleb, masło i słodycze mogą znacznie skrócić życie. Jednak nie warto całkiem rezygnować z ulubionego jedzenia, mówi dietetyczka Marija Studenikina.

Należy, oczywiście, zmniejszyć ilość spożycia tych produktów. W czerwonym mięsie jest dużo puryny. To substancja, która podnosi ilość kwasu moczowego w organizmie, co może zaszkodzić w procesie przemiany materii. A to z kolei prowadzi do odkładania się soli w nerkach i w naczyniach krwionośnych. Jej ilość należy zmniejszyć poprzez spożycie zdrowych produktów: białego nietłustego mięsa (głównie filetów drobiowych) oraz złożonych węglowodanów.

Wpływ diety na ryzyko rozwoju tych czy innych chorób jest dość dobrze przebadany. Jednak ich związkiem ze stanem zdrowia w podeszłym wieku nikt się nie zajmował. Naukowcy obserwowali pięć tysięcy ochotników w ciągu 24 lat. Kiedy pacjenci skończyli 51 lat, badacze dokonali podsumowania. Tylko 4 % zachowało zdrowie normalne dla ich wieku, oraz nie cierpiało na choroby przewlekłe. 12 % przeszło zawał lub udar, a 3 % badanych zmarło.

Typowa zachodnia dieta zawiera wiele tłuszczy i cukru. To sprzyja rozwojowi chorób wieńcowych, najważniejszemu zagrożeniu dla zdrowia po 40. roku życia. Udowodniono, że jeśli człowiek w młodości nie przejada się i odżywia się głównie naturalnymi produktami, to może zapobiec chorobom starczym. Należy starać się nie jeść tego, co nie przynosi żadnej korzyści, mówi dietetyczka Olga Perewałowa.

Cukier to nasz ulubiony produkt żywnościowy, choć nie ma w nim nic poza kaloriami. W cukrze nie ma ani witamin, ani białka, ani makro- i mikroelementów. To czysta glukoza. Cukier lubimy tylko dlatego, że jest słodki. Dodaje się go wszędzie, czy trzeba, czy nie trzeba, nawet do sosów, którymi polewa się mięso, czy rybę oraz do wszystkich wyrobów cukierniczych.

Idealna dieta jest bardzo łatwa. Na śniadanie dietetycy zalecają jeść nabiał i zboża, dania z jaj oraz kaszę. Na obiad – lekką zupę, a jako dodatek do dania głównego, warzywa. Przed obiadem można przekąsić owoce, a po obiedzie wypić produkty mleczne lub zjeść garść orzechów. Kolacja nie później niż o godzinie 21. Idealny wariant to ryba i warzywa. A od jedzenia słodkich owoców, ziemniaków i chleba lepiej się powstrzymać. Jeśli mamy ochotę na słodycze, to tylko w pierwszej połowie dnia.

źródło: Głos Rosji  Autor: Jekaterina Iwanowa – „Zdrowie na twoim stole”

Powiedz Znajomym, bo Oni też chcą to wiedzieć!!!Email this to someoneShare on Google+Tweet about this on TwitterShare on Facebook

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *