Skuteczne na odchudzanie (sposoby).

7. Jedz białko w każdym posiłku – dieta by schudnąć.

Białko jest podstawowym składnikiem każdego pokarmu.
Jest bardziej przyswajane niż węglowodany czy tłuszcze, a przede wszystkim na dłużej zapewnia uczucie pełności.
Pomaga również utrzymać i dodatkowo zwiększyć masę mięśniową oraz zwiększa spalanie tkanki tłuszczowej.
Zadbaj więc o uwzględnienie w swoim jadłospisie zdrowego białka (ryby, owoce morza, chude mięso, białka jaj, jogurt, ser, soja, orzechy itp.).

8. Jedz więcej warzyw i owoców -skuteczne na odchudzanie.Jedz więcej warzyw i owoców - dieta by schudnąć

Najlepsza „dieta” to taka, gdy możemy jeść do syta.
Jeśli zjesz dużo owoców i warzyw, nie czujesz się głodny.
Produkty te bogate są w składniki odżywcze, a także w błonnik i wodę, co może dać Ci uczucie sytości.
Jeśli masz więc ochotę na podjadanie, to śmiało możesz pozwolić sobie na warzywne i owocowe przekąski.

Autor zdjęcia „Andy Newson” / FreeDigitalPhotos.net

9. Ustal wielkość porcji. „Rozsądna ilość” – skuteczne na odchudzanie.

Kolejnym sposobem na ograniczenie spożywanych kalorii jest zmniejszenie rozmiaru porcji.
Jesteśmy przyzwyczajeni do jedzenia na dużych talerzach, z dużych kubków, dużych porcji.
Ostatnia część posiłku zwykle jest dokładana „na siłę”, bez specjalnego smaku i potrzeby.
Używaj mniejszych talerzy i szklanek, aby zmniejszać swoje porcje.
Podziel porcje w restauracji na pół – zrób dwa posiłki mniejsze z jednego dużego.
Przekładaj do mniejszych naczyń desery, lody, przekąski zamiast je jeść bezpośrednio z pojemnika.

10. Dołącz błonnik do swej diety – dieta na odchudzanie.

Błonnik pomaga w trawieniu, zapobiega zaparciom i obniża poziom cholesterolu – a poprzez to stanowi ważne ogniwo w walce z nadmiarem kilogramów.
Większość ludzi z nadwagą spożywa zaledwie połowę potrzebnego błonnika.
Średnia dawka błonnika powinna wynosić dla kobiet 25 gramów dziennie,a dla mężczyzn 38 gramów dziennie lub inaczej – 14 gramów na 1000 kalorii.

11. Wysprzątaj spiżarkę. Mniej zapasów – skuteczne na odchudzanie.

Gromadząc zapasy w spiżarni, zamrażarce czy lodówce, narażasz się na niebezpieczeństwo niepohamowanych zachcianek i niską skuteczność swojego odchudzania.
Zmniejsz pokusę poprzez oczyszczenie szafek z niepotrzebnych, tuczących produktów.
Jeśli zapragniesz nagle coś pysznego, aby to dostać będziesz musiał(a) wyjść z domu.
Zrób to w ramach spaceru, albo wcale.

12. Często kontroluj wagę. Waż się raz w tygodniu – skuteczne na odchudzanie.

Osoby, które ważą się regularnie mają dużo lepsze wyniki podczas kuracji odchudzających.
Codzienne wahania wagi mogą niepotrzebnie powodować stresu, więc sugeruję ważenie się tylko raz w tygodniu.
Waż się w tym samym dniu tygodnia, o tej samej porze, w tym samym ubraniu, na tej samej wadze.Unikniesz w ten sposób błędów mogących mieć strategiczny wpływ na powodzenie całej kuracji.


13.  Alkohol to puste kalorie. Ogranicz spożycie alkoholu – dieta by schudnąć.Ogranicz spożycie alkoholu - dieta by schudnąć.

Alkohol zawiera niezwykle ogromne ilości kalorii:
-lampka (125 ml) wina ma 80 kcal,
-kufel piwa – 150 kcal,
-kieliszek wódki (20 ml) – 50 kcal,
-szklanka mleka – 150 ckal.
Nasz organizm nie wykorzystuje tych kalorii zbyt dobrze. Zazwyczaj będą one zamieniane bezpośrednio w tłuszczyk (tzw. „mięsień piwny”).
Jeśli lubisz się napić to staraj się maksymalnie to ograniczać. Np. 1-2 drinki w weekend.

Autor zdjęcia „iStuart Miles” / FreeDigitalPhotos.net

14. Prowadź dziennik żywienia – skuteczne na odchudzanie.

Ołówek i papier może znacznie zwiększyć skuteczność odchudzania.
Systematyczne zapisywanie tego co jesz i pijesz uświadomi Ci co, kiedy i ile zjadłeś.
Porównując kolejne dni skuteczniej dobierzesz produkty by zniwelować, ewentualnie zmniejszyć ilość pochłanianych kalorii.
Jedno z badań wykazało, że osoby, które na bieżąco prowadziły dziennik żywności przez sześć dni w tygodniu – straciły około dwa razy więcej masy niż ci, którzy prowadził dziennik niesystematycznie lub wcale.

Zobacz koniecznie:                              Strategia zmiany nawyków
Żeby schudnąć potrzebujesz planu.
Ćwiczenia a dieta.
Zdrowa dieta czy odchudzanie?
Skutek – Otyłość! Szósty grzech śmiertelny w teorii i praktyce

15. Bądź realistą. Chudnij powoli.

Jeśli nie tracisz wagi tak szybko jak chcesz -…

Powiedz Znajomym, bo Oni też chcą to wiedzieć!!!Email this to someoneShare on Google+Tweet about this on TwitterShare on Facebook

Komentarze

Skuteczne na odchudzanie (sposoby). — 3 komentarze

  1. Pingback: Depresja boi się czekolady - Raz Dwa Trzy...

  2. Pingback: Odchudzanie. Jedz więcej, a stracisz wagę. Część pierwsza | Raz23...

  3. ja zmodyfikowałam moją dietę o kilka, że tak powiem zasad, które znalazłam na chudzianka.pl/skuteczna-dieta-na-odchudzanie-kryteria-wyboru i dieta w końcu się ruszyła. Dalej jem to co lubię. Nie chodzę głodna. W sumie od 3 miesięcy schudłam już 10 kg!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *